Kişinin İslam'a inanma ya da inanmama hakkı kendisine ait olsa da, İslam'ı değerlere hakaret özgürlüğü ve hakkı yoktur. Dini ve geleneksel değerlere hakaretlerle 'Sinir Harbi'ni Türkiye'de yayınlaştırılmaya çalışanlar 'Sinir Harbi'nin ezikleri olarak öfke ve kinleriyle beraber kaybedeceklerdir. Toplumsal direnç, edep ve adap sınırlarını zorlayanların edepsizliklerini teşhir etme gayretini de sürdürecektir.
Allah'ın meleklere secdeyi emrettiği ilk insan ve ilk Peygamber Hz. Adem'e ve Hz. Havva'ya hakarete tepkisiz kalamazdık. Van’da yayın yapan Tutku Radyo ve Tamara Radyo Ailesi olarak Ocak 17'de bu hakareti ve hakareti sahiplenenleri kınamış, şarkıcı Sezen Aksu'nun seslendirdiği şarkıları özür dileyene kadar bir daha radyolarımızda çalmama kararı almış, bu açıklamamızı halkımızla paylaşmıştık. Siyasilerle ilgili kararımızı da çok yakında paylaşacağız.
Şarkıcı Sezen Aksu’nun, ilk Peygamber Hz. Âdem ve Eşi Havva annemiz için ‘cahil’ yakıştırmasının talihsizliğinin ardından; Peygambere hakareti fikir özgürlüğü kapsamında sahiplenen İmamoğlu ve Babacan aynı zamanda İslam'i değerlere hakareti de onaylamış olmuyorlar mı? Peygembere cahil demek Allah' hakaret değil midir? Peygambere hakaret ve bu hakareti onaylamak kişiyi İslam sınırlarının dışına çıkarmaz mı?
Bu haftaki yazım DİAYDER'le ilgiliydi. Sezen Aksu'nun 'Hz. Adem Peygambere, yani “Allah’ın kulları arasından seçtiği ve vahiy yoluyla emir ve yasaklarını insanlara ulaştırmak üzere görevlendirdiği elçi[1]”ye hakareti' ; bu hakareti siyasilerden İmamoğlu ve Babacan'ın 'Fikir Özgürlüğü' kapsamına alarak, Sarkıcı Aksu'yu sahiplenerek ‘İslam’a hakareti onaylaması’ yazımın içeriğini değiştirdi. Peygamberler üzerinden İslami değerlere saldırmk en zelil tavırlardandır. Allah Teâla’nın Peygamberler vasıtasıyla gönderdiği bilgi, inananlar için en doğru bilgidir. Peygamberler ise insanlığın hidayetini sağlayan kişidir. İnsanlara Peygemberlerin rehber edinmesi emredilmiştir[2]. Diyanet İşleri eski Başkanı Mehmet Görmez gençlere yönelik yaptığı sohbette: “Öncelikle bir inanç grubunun tamamını, bir ümmeti aşağılamak için başvurulabilecek en kötü, en zalimane, en bayağı yöntem, iman ettikleri muazzez peygamber üzerinden hakaret edip aşağılamaya kalkışmaktır’[3] tespiti uyarıdır.
Bay Ali Babacan bay Ekrem İmamoğulu;
'Her hangi bir peygambere cahil demek, (Haşa) Allah cahil bir peygamber gönderdi demek değil midir? (haşa) Allah insanlığa cahil paygamber gönderir mi? Bu yaklaşımın İslam Akidesindeki karşılığı ‘inkâr-ret-küfür’ değil midir? İslam'a inandığını söyleyen bir kişi her hangi bir peygambere 'cahil' demeyi kabul eder mi? Fransa gibi ülkelerde bu tarz İslamafobist yaklaşımlar Türkiye karşıtlığı üzerine oturtularak pazarlanmaya çalışılsa da, halkı müslüman bir toplumda peygambere hakareti fikir özgürlüğü diyerek sahiplenmek nasıl bir psikolojidir? Bu arada, Sezen Aksu'ya desteğinizi inanç ortaklığına bağlayan, peygamber konusunda aynı düşündüğünüze inanan insanlarda var, bilmenizi isterim.
Şarkıcı Aksu ‘toplumun tepki göstereceğini bile bile’ bu talihsiz cümleleri neden kullandı? Burada ‘Neden şimdi?’ ‘Neden böyle bir hakaret?’ sorusuna verilecek cevap, resmin tamamını anlayabilmeye katkı sunacaktır. Avrupa ve kısmen ülkemizde İslam düşmanlarının İslami değerlere hakaretlerinin yoğunlaştığı bir dönemde şarkıcı Sezen Aksu’nun Hz. Adem Peygamber ve Havva'ya hakareti bu sürecin bir devamı mıdır?. Bu sorular uzatılabilir. Şakrıcı Aksu'nun şarkı sözleri kısa sürede toplumda sinirlerin gerilmesine neden olmuştur. İnananlar kendi canından daha değerli gördükleri peygemberlerine hakareti telin ederken, kinleri edeplerinin oldukça önünde olanlar bulanık suda hakaretlerin yaygnlaştırmaya çalışmaktadırlar.
Empatiyle, ahlakı değerlerden yoksun bir kişi Babacan ve İmamoğlu’nun biyolojik anne ve babasına cahil derse, İmamoğlu ve Babacan ebeveynlerine söylenen cahil nitelendirmesini fikir özgürlüğü kapsamında değerlendirir mi? Ya da İmamoğlu ve Babacan’a 'cahillerin çocukları’ anlamı çıkarılabilecek hakaretini 'fikir özgürlüğü’ kapsamında değerlendirmek ne kadar ahlaki olur?
Fikir özgürlüğü küfür ve hakaret özgürlüğü değildir. Fikir özgürlüğü Müslümanların değerlerine dil uzatmak hiç değildir. Fikir özgürlüğü ahlaki ve toplumsal değerlere saldrırıyı masumlaştırmaz. Sarkıcılar yada başka birileri yaşadıkları toplumun dokunulmazları yada hakaret etmek özgürlüğüne sahip insanlar değellerdir.
Toplumun önemli kesimi, İslamafobik tüm yaklaşımların ‘bayağı’ olduğunu; İslami değerlerin siyasete, gündeme, şöhrete alet ve kurban etmeyi edepsizlik olarak değerlendirmektedir.
TUTKU VE TAMARA RADYO'DAN ŞARKICI SEZEN AKSU'YA AMBARGO
[1] İSLAM VE İHSAN (2020) . Peygamber Nedir? Kime Denir?
https://www.islamveihsan.com/peygamber-nedir-kime-denir.html
[2] Mehmet Görmez. (2021). Gençliğin Anlam Arayışı. S.18 Otto. İstanbul
[3] Age. S, 18.